söndag 31 augusti 2014

Så var vi fyra plus katt

Nio dagar över tiden blev vi igångsatta. Den 2 augusti kl 15.25 föddes Tindra Novalie, 3910 g och 51 cm lång. Tiden efter det har varit fantastisk men intensiv. Tindra Novalie verkar vara en mysbebis med mycket temperament som visar vad hon vill. Hon vill helst mysa på mammorna men har den sista veckan börjat kunna sova riktigt bra på natten. 

Den stora skillnaden från innan är främst (för mig) det ständigt dåliga samvetet över att Engla, min fina stora dotter inte får lika mycket uppmärksamhet och tid, vilket hon också såklart reagerat på. Jag var såklart förberedd på detta, men det känns ändå i hjärtat när jag märker att hon känner sig åsidosatt av någon av oss. 

Det händer en massa spännande saker nu! Jag har även börjat plugga igen, denna gång på Linköpings universitet då jag i höst kommer plugga 1 dag i veckan. Jag läser en kompletteringsutbildning för lärare som vill arbeta i förskola, och ska sen söka legitimation (nu har jag leg mot gymnasiet/grundskolan)

För övrigt är jag väldigt glad över att mitt röda hus med vita knutar står kvar och att branden som härjade i Västmanland inte spred sig dit. Vi har inte varit på lantstället på hela sommaren. Jag saknar det massor och hoppas kunna åka dit med den nya familjemedlemmen snart. Jag hoppas också att vi snart ska ha möjlighet att fixa lite i vårt nya hus i Småland. Ska bli jättekul att fixa iordning. Tills dess håller vi på att rensa och göra om i lägenheten. I Englas rum har vi köpt en stor hylla som svalt en hel del leksaker som stått överallt på golvet. Idag kommer vi organisera om klädkammaren med nya trådbackar för att göra mer plats. Sen blir det rensning rensning rensning och snart ny soffa. 









Inga kommentarer: